2023. január 1.-től:
👉A bruttó minimálbér 3000 lejre nő.
👉A nyugdíjpont értéke 1586 lejről 1785 lejre emelkedik.
👉1.000.000 eurós árbevételről 500.000 eurós árbevételre csökken a mikrovállalkozási kategóriába történő besorolás felső határa, megszűnik a 3%-os adókulcs, és bevezették azt a feltételt, hogy a mikrovállalkozások legalább egy alkalmazottal rendelkezzenek.
👉Adóügyi területen további változtatások célja a kedvezményes áfakulcs 5%-ról 9%-ra emelése a szállodai szálláshely-szolgáltatások és éttermi, vendéglátói szolgáltatások esetében, valamint 9%-ról 19%-ra a hozzáadott cukrot tartalmazó alkoholmentes italok esetében. Ezzel egyidejűleg 5%-os kedvezményes áfakulcsot alkalmaznak egyetlen ház vásárlása esetén, amelynek értéke nem haladja meg a 600.000 lejt.
👉5%-ról 8%-ra emelkedik az osztalékjövedelem adója.
👉2023. január 1-től kezdődően a kormány nem hosszabbítja az 50 banis üzemanyag kompenzációs intézkedést, de kész újra alkalmazni abban az esetben, ha „az árak a vásárlóerőt meghaladóan alakulnak”.
Bővebb információk: