) HÍREK • FEJLESZTÉSI KÖZPONT

Milyen áremelkedéseket hoz az új év⁉️

2023. január 1.-től:

 👉A bruttó minimálbér 3000 lejre nő.

 👉A nyugdíjpont értéke 1586 lejről 1785 lejre emelkedik.

 👉1.000.000 eurós árbevételről 500.000 eurós árbevételre csökken a mikrovállalkozási kategóriába történő besorolás felső határa, megszűnik a 3%-os adókulcs, és bevezették azt a feltételt, hogy a mikrovállalkozások legalább egy alkalmazottal rendelkezzenek.

 👉Adóügyi területen további változtatások célja a kedvezményes áfakulcs 5%-ról 9%-ra emelése a szállodai szálláshely-szolgáltatások és éttermi, vendéglátói szolgáltatások esetében, valamint 9%-ról 19%-ra a hozzáadott cukrot tartalmazó alkoholmentes italok esetében. Ezzel egyidejűleg 5%-os kedvezményes áfakulcsot alkalmaznak egyetlen ház vásárlása esetén, amelynek értéke nem haladja meg a 600.000 lejt.

 👉5%-ról 8%-ra emelkedik az osztalékjövedelem adója. 

 👉2023. január 1-től kezdődően a kormány nem hosszabbítja az 50 banis üzemanyag kompenzációs intézkedést, de kész újra alkalmazni abban az esetben, ha „az árak a vásárlóerőt meghaladóan alakulnak”.

Bővebb információk:

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/salariul-minim-si-punctul-de-pensie-cresc-de-la-1-ianuarie-2023-ce-scumpiri-aduce-anul-nou-2200033?fbclid=IwAR2mEosjZVjp0zhYO9HzwUNlSNFvBip41qZQmU8hp9lyXz2NTXoTyfUZuho#highlight-2200033-4